Login | Register

All times are UTC + 1 hour

It is currently 25 Apr 2018 07:57

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Oplevelser med krigslive 9
PostPosted: 29 Apr 2013 12:44 

Rang: Sergent
Rollenavn: Adolphus Krankmesser
Nu er jeg ikke så erfaren en krislive haj, det var mit 2 krigslive, men jeg vil alligevel vove at nedfælde mine tanker om årets show!

Jeg var afsted med de almægtige toldere, og erfaringen er derfra fra emperiel side.

Før deployering:

Det var min oplevelse at jeg følte mig godt informeret via deltagerbevene, og det virkede som om der var styr på tingene. Der var kortvarigt lidt forvirring mht facebook grupper og hvem der styrede hvad hvor, men det centrale, nemlig deltagerbreve, betaling og hjemmeside, fungerede tilfredsstillende. Der var måske ikke så meget liv på forummet som jeg havde regnet med, men det var ikke noget, der betød så meget.

Deployering:

Chek in, kort, af og pålæsning og parkering kørte ualmindeligt smertefrit. Det var som det skull være, nemlig hurtigt og effektivt, så man kunne komme til at sammenligne grej og drikke portvin. Skiltningen var effektiv uden at fylde for meget

Lejr:

Det var fedt at ankomme til emperiets lejr og se faner, et lille scrine til Signar og det andet hyggegejl, der var sat op. det lyde rmåske ikke af meget, men det gav en illusion der fungerede.

De sanitære forhold var tilstrækkelige, lidt bedre forhold til håndvask kunne måske have været optimale.

Vand, træ med mere i lejrene fungere som det skulle.

Maden var tilstrækkelig og der var kalorier nok, men som Tolder ser jeg måske også tingne anderledes da vi havde ret store mængder af ekstra forplejning. Jeg ved ikke hvordan det har virket for en stakkels Stirlænding?

Jeg oplevede en del lejrspil, og det var generelt en bedre oplevelse end sidste års off game area.

Briefring torsdag aften: god ide at have hit location dukker og specielle våben med ud. Det fungerede.

Kamp

Kampene varierede meget. Jeg vil særligt gerne rose arrangørerne for kampen omking Klam. Det var en god oplevelse at slå den ene bølge af gobboer efter den andne tilbage og så opleve at de bare blev ved med at komme. Det føltes episk. Nogen steder var terrænet lige usikkert nok til store mænd i plade med små sko på, som undertegnede, og det tog lidt af oplevelsen at man brugte flere kræfter på ikke at falde end at placere sin helebard i en gobbos mave.

Det var det samme med det lette kav. på mountain bikes...det var decideret småfarligt af og til.

Jeg oplevede at folk kæmpede fornuftigt det meste af tiden, og at Gobboerne gav den rigtigt meget gas uden det blev for vildt, så kampene var ikke risikoen... det var jordbunden og cyklerne.

Ved nogen slag var det lidt svært at komme ud til siden og ned til dødebannerne når man var passende nedkæmpet..

Modstander:

Da vi efter sidste krigslive snakkede om gobliner, var der masser af fede ideer, men også en frygt hos undertegnede for det enten ville blive alt for fjollet, eller også bare blive 150 kutter og lidt grøn maling.. Jeg må tage hjælmen af og bukke dybt for gobboerne. Det var enormt spændende og sjovt at slås imod jer. At blive tildænget i grankogler, få smidt afhuggede hoveder efter sig, blive ramt af fanatics eller se en gobbo lave et selvmordsangreb direkte ind i stager gav alt sammen fornemmelsen af at slås mod noget der ikke var almindeligt, men netop var anarkistisk, vildt og sjovt.

det virkede det meste af tiden som om gobboerne var der for at spille med i spillet og ikke bare for at vinde træfninger, og det gav mig en rigtig fed oplevelse. Når selv noget så fælt som vuvuzelaer bidrager positivt, ved man at noget virker.

En særlig tak til Listemyrderne for at lade sig fortolde om natten!

Jeg er stadig helt høj over hvor fedt det var at kæmpe med Gobborne!! Det var en oplevelse!

Allierede:

Det er dejligt at se Stirland løbe rundt og træne om morgenen mens man selv spiser sit flæsk og skinke. Det er altid rart at se andre svede.

Det eneste var måske at der faktisk godt kunne have været en 50-100 mere på hver side uden det gjorde noget!

Ekstraudstyr:

Svampe, scrines, kærrer med mere.. det kan godt være det ikke fylder meget i en stor skov, men det bidrager rigtigt meget til illusionen af at man er i Old world. Props virker!!!

Afslutning:

Jeg havde en god oplevelse og glæder mig allerede til at skulle afsted igen. Arrangørerne har gjort deres for jeg fik en sjov weekend, og det var min oplevelse at folk spillede med. Lidt synd der ikke var lidt flere der fik oplevelsen

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 1 hour